23:09
Колонії бактерій зможуть замінити хімічний завод

Гарвардські генетики зробили прорив, про який повідомляється на сайті університету. Команда, очолювана Джорджем Чьорчем, представником Інституту прикладної генетики, знайшла спосіб програмувати бактерії для виробництва потрібного хімікату, і робиться це генетичним шляхом.

Відкриття генетиків багатообіцяюче, воно дає надію на появу в майбутньому колоній генетично змінених бактерій, які зможуть замінити цілі хімічні заводи.

Гени одноклітинних організмів змінили так, що вони виробляють задану генетиками хімічну сполуку і це є частиною їх метаболізму. Джеймсон Роджерс, який працює у складі групи над винаходом, описує процес так: ми викликаємо у бактерій звикання до тих хімічних речовин, які вони повинні самі виробляти надалі. Після цього колонію обробляємо антибіотиками, і вижити можуть лише найбільш високопродуктивні клітини. Вони і відтворюють наступне покоління одноклітинних. Клітини, які впораються з виробництвом найкраще, вибираються в ході еволюційних процесів, без контролю людини.

Метод, використаний у дослідженні, дозволяє змусити бактерію робити практично будь-який хімікат. Продуктивність отриманих в ході відбору бактерій в 1000 разів перевершує все, що було досягнуто раніше. ДНК мікроорганізмів змінюється так, що гени, які відповідають за опір антибіотикам, включаються лише безпосередньо в присутності заданого хімікату. Без цього хімікату бактерії не можуть вижити. Якщо бактерія виробляє недостатньо хімікату, підвищується її чутливість до антибіотиків. Продуктивність бактерій зростає з кожним новим поколінням.

Відкриття може вплинути на фармацевтичну промисловість, біопаливні галузі, а також на поновлюване виробництво хімікатів. Застосування знахідки генетиків у виробництві дає шанс отримувати безліч нових сполук економічно вигідним шляхом — така думка директора інституту, Дональда Інгбер.

Переглядів: 338 | Додав: Valentyn_Kapkiy | Рейтинг: 0.0/0